Hasznos tulajdonságok és ellenjavallatok a fekete berkenye - Megelőzés

Hegyi kőris vörös látás. Ti írtátok

Bakonyi Barangolás Október 8-án reggel, még a sötétség leple alatt robogtunk Zirc felé a Keleti-Bakonyon át, hogy részt vegyünk immáron negyedik alkalommal a Bakonyi Barangolás teljesítmény túrán.

Korábban megismerkedtünk a 20 és az 55 kilométeres távval, a múlt évben aztán rámerészkedtünk a hetvenre is, és minden nehézség nélkül teljesítettük. Így idénre már egyértelmûen a kötelezõ táv a 70 kilométer maradt.

Túrabeszámolók

Háromnegyed hatkor értünk a rajt-cél helyszínére a Reguly Antal Általános Iskolához. A levegõ hûs volt, az égen millió csillag. Elégedetten állapítottuk meg, hogy a múlt évinél sokkal tisztább és melegebb az idõ.

hegyi kőris vörös látás

Az aulában, már jó néhány túratárs készülõdött. Folyt a nevezés, a felszerelés igazítása és elcsattantak az elsõ poénok is. Egyelõre csak hetvenesek gyülekeztek, s tavalyról szinte mindenkit ismertünk, legalább is arcról.

Mik azok a lebegő foltok a szemed előtt?

A hangulat egyre családiasabb lett, lévén a rendezõk jubileumot ünnepeltek, ez volt a tízedik hegyi kőris vörös látás. Letudtuk a kötelezõ adminisztrációt, és ellenõrzõ füzetink átvétele után, már mi is az indulás lázában égtünk. Az Ösvény Taposók nagyon következetes, ha a rajt 6-ra van kiírva, egy perccel elõbb sem engednek el senkit. Ahogy közeledett az idõpont hirtelen kisebb vita támadt az indítás és a túrázók között, mivel két perc eltérés volt az órák között.

Aztán közfelkiáltással megszavaztuk a 6 órát és kitódultunk az ajtón. A még mindig korom sötétben a harminc, harmincöt ember úgy indult, mint ha az élete függene attól, milyen gyorsan hagyja el Zircet.

Aztán a belvárosban rádöbbentünk, sok-sok kilométer áll még elõttünk, és mindenki egyszerre vett vissza az örült tempóból.

Hasznos tulajdonságok és ellenjavallatok a fekete berkenye

Következett az elsõ emelkedõ, és a mentõállomást elhagyva közeledtünk a városhatárhoz. Az elsõ húsz Még mindig sötét volt, mikor magunk mögött hagytuk az utolsó házat. A távolban még láttuk az apátság két kivilágított tornyát, aztán lassan elnyelt bennünket a Bakony végtelen rengetegje. Az elsõ szakasz nekem minden alkalommal kicsit monoton. A  Zoltay-forrás 7 kilométerre van.

hegyi kőris vörös látás

A táj nem sok változatosságot mutat, a szintemelkedés sem valami nagy. Az egyetlen változatosságot az jelentette, hogy idõközben felkelt a Nap. Kicsivel több, mint egy órányi gyaloglás után, már be is került az elsõ pecsét  az ellenõrzõ füzetekbe.

Rowan télen

Még ránéztünk a forrásra, szinte alig volt benne víz, és indultunk tovább. A következõ öt kilométer a Kerteskõi szurdokhoz már érdekesebb. A terep még mindig könnyû, azonban az útvonal jórészt az erdõ mellett halad és Pénzesgyõr felé közelítve kinyílik a táj. Egyre feljebb kúszott a Nap, az ég felhõtlen és azúr kék volt. Már azt terveztük, hol vetkõzünk pólóra.

Legfontosabb Édesség Szárított vörös berkenye, hasznos tulajdonságok és ellenjavallatok Red Rowan - a lírai dalok hősnője, egy kis fa, melyet ősszel világos vörös, édes és savanyú bogyók klaszterei borítanak.

Megszavaztuk Bakonybélt, a harmadik ellenõrzõ pontot. De addig még jócskán menni kellett.

Hegyi kőris típusai és fajtái

A távolban a Bakony vonulatai szinte füstöltek a párától a ragyogó, arany napsütésben. Az iramon cseppet sem lassítva, pillanatok alatt feltûnt Pénzesgyõr. Egy kis séta az aszfalton, és ráfordultunk a szurdokhoz vezetõ útra. A harmattól minden vastagon vizes volt, és itt már bántuk, hogy az autóban hagytuk a kamáslikat.

Az ellenõrzõ ponton csokival várt a pontõr, és míg adminisztrált, kis történettel szórakoztatott egy bizonyos fakorong rendszerrõl.

SÉDKENDER Szinonímák: sédfű, kenderpakóca, sebkender, fokhagymaszagú fű, keresztes bodza, királyné asszony káposztája, kunigundafű, májgyógyító-fű, pakócza, vízigyopár, vízikender, vízi kender A gyógynövényből készített tea segíti az anyagcserét, hashajtó hatású, jótékonyan befolyásolja a vese, a húgyhólyag, az epehólyag, a máj működését. Segíti a kiválasztást, salaktalanító keverékek alkotója. Kiváló immunserkentő: tinktúra formájában hatékony a különböző baktérium- és vírusfertőzésekkel szemben megfázás, torokfájás, köhögés, influenza. A főzet külsőleg gennyesedő, nehezen gyógyuló sebek, lábszárfekélyek vagy hüvelyi fertőzések kezelésére alkalmazható.

A szurdok szikláin átmászva haladtunk tovább. Miután az út újra kiszélesedett, megpróbáltuk a fakorongok történetét összerakni. Nem jutottunk sokkal többre.

hegyi kőris vörös látás

Akkor azt hittük, hogy már hegyi kőris vörös látás fogunk korong ügyileg megvilágosodni. A szurdokban néhányan beértek bennünket, így együtt folytattuk az utat beszélgetve.

Kevéssel késõbb, egy benézhetõ elágazásnál néhány túratársat visszakiabáltunk a helyes irányba, így újabb tagokkal bõvült a csapat. Az Öreg-Kerülõ-hegy emelkedõje kissé megszórta a csapatot. Féltünk az elõttünk álló erdei úttól, de az erdészet idénre betemette a tavalyi fakivágásból származó óriási kátyúkat, de azért sár így is akadt, új világlátás 6 korán sem annyi, mint egy éve.

Az erdõ sûrû és párás volt a Gerencétõl, észre sem vettük, hogy megváltozott az idõ. Csak mikor Bakonybél elõtt, Szent-kútnál kibukkantunk a fák közül, szembesültünk azzal, hogy teljesen befelhõsödött. Bakonybélben az állandó helyen, a Hársfa vendéglõben volt az ellenõrzõ pont.

Ti írtátok

Itt hegyi kőris vörös látás megszokott tömeg fogadott, mivel ez a rövidebb távok indító pontja is. Megkaptuk a harmadik pecsétet és a szokásos italbont is.

hegyi kőris vörös látás

Mi fröccsre váltottuk. A kis kerthelységben élénk beszélgetés folyt. Egy nagy edényben forró tea gõzölgött, és mindenki kedvére teázhatott. Elõkerültek az elsõ szendvicsek is.

vörösberkenyefa

A túrázók folyamatosan érkeztek, hatalmas volt a forgalom. Azonban a ruhák állapotáról simán meg lehetett mondani ki jön már Zirc óta, és ki az aki csak most kezdi koptatni a kilométereket.

Elvileg itt akartunk pólóra vetkõzni, ám épp indulni készültünk, mikor szemészeti műszerek az esõ. Így maradtak a polárok, sõt elõkerültek a dzsekik is.